Süleymaniye Camii başta olmak üzere, çeşitli mekanlarda turistlerle yaptığımız islam'a dair bilgilendirici konuşmalardan bazılarının sonuçlarını sizlerle de paylaşmak istedik.
Arjantinden Maria

17.01.2024'de Süleymaniye cami'sine girdiğimde İspanyolca Kuran tercümesi alan orta yaşlı bir hanım gördüm, yanına gidip tanıştığımda bana ‘İslam in Sixty Minutes’ adlı kitabın İspanyolcası olup olmadığını sordu. Cevabım hayırdı fakat vakti varsa kitapta yazanları İspanyolca aktarabileceğimi söyledim ve akabinde diğer aile üyeleriyle birlikte oturup İslam hakkında konuşmaya başladık. Hali hazırda bilgi sahibiydi fakat özellikle miras hukuku gibi hususlarda soruları vardı, nitekim mesleğinin avukatlık olduğunu da belirtmişti. Bu ve benzeri sorularını yanıtladıktan sonra ona neden hala Katolik olduğunu sordum, cevabı aslında ziyadesiyle klasikti: “Katolik bir ülkede büyüdüm, katolik bir okulda ve aile ortamında yetiştim. Bahsettikleri tanrıya -Teslise- inanmıyorum fakat bu benim kültürüm” dedi. Benim yanıtım ise şu oldu: “Yanlış yaptıklarını bildiğin halde onları sırf çoğunluk oldukları için takip edersen, kıyamet günü Allah’a ne hesap vereceksin?”. “Beni dinine almaya mı çalışıyorsun yani?” dedi, “Evet” dedim. “Çok isterim Ahmet” diye yanıtladı ve önce İspanyolca sonra Arapça şehadet getirdi. Camideki tüm hanım ekip arkadaşlarımızla sarılıp tokalaştı ve kendisine hediye ettiğim Kuran tercümesini Süleymaniye'nin kubbesine doğru kaldırıp “Ey Allah bana bunu bahşettiğin için şükrediyorum” mealinde bir dua etti ki bu kadar samimi bir iman karşısında şaşıp kaldım. Camiden çıkarken son sözleri “Allahu ekber, artık ben müslümanım!” oldu.
Meksika'dan Juan ve Ximana

22 Aralık 2023 Cuma günü vakit ikindiye yakınken başka bir gönüllü arkadaşımın iki turistle konuştuğunu görüp ben de yanlarına oturdum. Öğrendim ki bunlar beraber seyahat eden Juan ve Ximana isimli Meksikalı iki kardeşmiş. Gönüllü arkadaşımın davet çabaları kısa süre sonra sonuç verdi ve ikisi de İslam’ı oturdukları yerde kabul etti. Etraftaki diğer takım arkadaşlarımız hemen yanımıza gelip yeni din kardeşlerimizi sarılıp tebrik ettiler.
O an ikindi için kamet getiriliyordu ben de kardeşlerden erkek olana benimle namaza katılmasını teklif ettim, o da hevesle kabul etti. Beni taklit etmesinin yeterli olduğunu söyledim ve yanyana namaz kıldık, akabinde Kuran tilaveti dinledik. Tüm bu süreçten çok keyif almışa benziyordu. Yerimizden kalktıktan sonra kendisini cemaatin rastgele üyelerine tanıtıp onlara “bu kardeşimiz Meksika’dan, az önce İslam’ı kabul etti” diyerek Juan’ı kucaklamalarını teklif ettim ve Süleymaniye Camii imamı dahil yeni dostumuzun boynuna sarılıp tebriklerini iletti. Kalben tasdik ettiği yalnızca birkaç kelime ile İslam kardeşliğinin yeni bir üyesi olduğunu hissetmeye başlamıştı ve yanımdan ayrılmadan önce İslam’ın huzurunu şimdiden hissetmeye başladığını söyledi.
Brooklyn'den Shawn

17 Aralık 2023 Pazar günü ikindi vaktinde Mısırlı hanım bir gönüllümüzü tek başına seyahat eden, daha sonra isminin Cook Shawn olduğunu öğrendiğim genç bir turistle sohbet ederken gördüm. Aradan saatler geçtikten sonra vakit akşam olmuştu fakat onların sohbeti hala aynı ritim ve hararetle devam ediyordu. Akşam namazını kılıp gönüllü arkadaşlarımızın arasına döndüğümde bana ABD Brooklyn'den gelmiş henüz 21'indeki bu turistin gönüllü arkadaşımızla sohbetini, saatlerce oturduğu yerde şehadet getirerek sonlandırdığını duydum. Gönüllü arkadaşımız Shawn'ı merkeze davet etmişti ve tevekkeli o akşam da tüm gönüllü arkadaşlar birlikte akşam yemeği yemek üzere plan yapmıştı. Shawn ve sonradan tanıştığımız Türk arkadaşı ile merkez binamızda akşam yemeği yedikten sonra uzun soluklu ve aynı zamanda yeni bir müslümanın bilmesi gereken detaylarla dolu sohbetimize başladık. İki saatlik sohbetimizin sonunda merkezden ayrılıp Fatih'te kısa bir tur attıktan sonra kendisini oteline dönmek üzere metroya bindirdik. Shawn İstanbul'daki seyahatinin sonunda Türkiye'den ayrıldı fakat biz çoktan ona destek sağlaması için memleketindeki müslüman bir arkadaşımızla iletişime geçtik. Bir gayrimüslimin hidayetine vesile olmak bizler için şüphesiz tarifsiz bir lütuf fakat görevimiz burada bitmiyor. Şehadet sonrası süreci takip edip destek sağlamak, onlara camide İslamın şartlarını saymak kadar önemli. Bu, onlar için olduğu kadar bizim için de bir maraton.
Kolarado'dan Alex

16 Aralık 2023 Cumartesi günü cami içinde bulunduğum esnada tanıştığım turistlerden biride ABD'nin Kolarado eyaletinden çıkıp Mısır'ı haftalarca turlamış ve daha sonra İstanbul'a gelmiş Alex isimli genç bir gezgindi. Yaklaşıp kendimi tanıttıktan sonra ona her zamanki gibi önce Süleymaniye Camiini tanıtıp daha sonra İslamı tebliğ etmeğe başladım. Alex gün içerisinde konuştuğum diğer turistlerden farklı bir alaka ile beni dinliyordu, belli ki bu seyahat onun için yalnızca turistik bir macera değil; İslam beldelerinde geçirdiği hatırı sayılır günlerden sonra manevi bir arayışa dönüşmüştü. Acelesi yoktu, ben de onu merkeze davet ettim ve baş başa üst kattaki toplantı odasına çekildik. O birbiri ardına sorular sordu, bende sabırla ve nezaketle cevap verdim. Üç saatlik sohbetimizin sonunda artık akşam olmuştu ve merkezdeki bir başka gönüllü arkadaşımızın hazırladığı akşam yemeğine katılmak üzere alt kattaki salona indik. Tüm gönüllülerin ona hususi ihtimam gösterdiği birkaç saatlik sohbetin sonunda Alex'i bizimle beraber ayrılıp tatlı yemeye davet ettim. Gönüllülerimizinden birkaçı ile birlikte yanımıza Alex'i de katarak ona cami dışındaki hayatımızı göstermek üzere bizimle vakit geçirmenin iyi bir fikir olduğunu söyledik. Zira davet faaliyetimizin yanı sıra cami dışındaki sosyal hayatımızı göstermeği, gönüllüler olarak aramızdaki dostluğu sergilemeği de ziyadesiyle mühim buluyoruz. Alex'i birkaç hafta ağırlama fırsatı bulduk. Beraber yemek yedik, camide omuz omuza namaz kıldık. Her ne kadar öğrenecek daha çok şeyi olsa da Alex de artık bizden, Müslüman kardeşlerimizden biri.